Splošni pogoji poslovanja spletne trgovine trgovina-bai.si
Poslovanja spletne prodajalne trgovina-bai.si je sestavljeno v skladu z Zakonom o varstvu potrošnika, s priporočili GZS in mednarodnimi kodeksi za e-poslovanje. Spletna prodajalna trgovina-bai.si je specializirana spletna prodajalna za blago s področja obutve in usnjenih izdelkov.
Opredelitev pojmov
- ponudnik je Trgovina BAI d.o.o., Medvoška cesta 3 (BC Mercator Medvode), 1215 Medvode, Slovenija, davčna številka SI29161487, matična številka 3527158000
- podjetje je bilo vpisano v register z dne 23.4.2009
- izjavljamo, da smo zavezanci za DDV
- uporabnik je oseba, ki uporablja naš sistem, torej kupec v spletni trgovini
- spletna prodajalna je informacijski sistem, namenjen predstavitvi in prodaji izdelkov uporabniku
Račun za dobavo blaga boste prejeli v roku 14. dni od prejema blaga na vaš SMS.
Sistem obravnavanja pritožb
Pravna oseba spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. Trgovina BAI d.o.o. se po vseh močeh trudi izpolnjevati svojo dolžnost zagotavljanja učinkovitega sistema obravnavanja pritožb.
V primeru težav se kupec s podajalcem TRGOVINA BAI d.o.o. lahko poveže telefonsko na telefonsko številko 01 361 21 14 ali po elektronski pošti na prodaja@trgovina-bai.si. Postopek obravnave pritožbe je zaupen.
TROVINA BAI d.o.o. se zaveda, da je bistvena značilnost potrošniških sporov nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in potrebnim časom ter stroški, ki nastanejo zaradi reševanja spora, kar je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato si Trgovina BAI d.o.o. prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno. V primeru reševanja spora pred sodiščem, je pristojno sodišče po stalnem prebivališču potrošnika.
Izvensodno reševanje potrošniških sporov
Skladno z zakonskimi normativi Trgovina BAI d.o.o. ne priznava nikakršnega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
Trgovina BAI d.o.o., ki kot ponudnik blaga in storitev omogoča spletno trgovino na območju RS, na svoji spletni strani objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS). Platforma je na voljo potrošnikom tukaj. (https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL)
Navedena ureditev izhaja iz Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov, Uredbe (EU) št. 524/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o spletnem reševanju potrošniških sporov ter spremembi Uredbe (ES) št. 2016/2004 in Direktive 2009/22/ES.
Varovanje osebnih podatkov in informacij
Uporabnik lahko opravi tako imenovani “hitri nakup brez registracije” v naši spletni trgovini. Pri tem ima enake pravice in ugodnosti kot obiskovalec, kateri se registrira v spletno trgovino. Obiskovalec, kateri se želi registrirati ob registraciji v spletno prodajalno, pridobi uporabniško ime ter geslo, ki ga izbere sam. Uporabniško ime in geslo uporabnika nedvoumno določata in povezujeta z izpolnjenimi podatki. Splošni pogoji poslovanja obravnavajo delovanje spletne prodajalne trgovina-bai.si, pravice uporabnika ter poslovni odnos med ponudnikom in kupcem.
Ponudnik se zavezuje, da bo kupcu vselej zagotovil naslednje informacije:
- identiteto podjetja (ime in sedež podjetja, številka registra)
- kontaktne naslove, ki omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta, telefon)
- bistvene značilnosti blaga oziroma storitev (vključno s poprodajnimi storitvami in garancijami)
- dobavljivost izdelkov (vsak izdelek ali storitev, ki je v ponudbi na spletni strani, naj bi bil dobavljiv v razumljivem roku)
- pogoje dostave izdelka ali izvršitve storitve (način, kraj in rok dostave)
- vse cene morajo biti jasno in nedvoumno določene, razvidno mora biti ali že vsebujejo davke in stroške prevoza
- način plačila in dostave
- časovno veljavnost ponudbe
- rok, v katerem je še možno odstopiti od pogodbe in za odstop; poleg tega tudi o tem, če in koliko stane kupca vračilo izdelka
- pojasnjen mora biti postopek ob pritožbi, vključno z vsemi podatki o kontaktni osebi ali službi za stike s kupci
Pravica do odstopa od nakupa, vračilo blaga
Potrošnik ima pravico, da v 14 dneh podjetju pisno sporoči odstop od pogodbe. Potrošnik mora nato blago vrniti podjetju v 14 dneh po pisnem sporočilu, s tem da sam krije neposredne stroške vračila. Če potrošnik vrne prejeto blago v roku za odstop od pogodbe (to je 14 dni od prejema blaga) se šteje to za sporočilo o odstopu od pogodbe. Izdelki morajo biti nerabljeni, nepoškodovani in v originalni embalaži. Ponudnik vrne kupnino brez stroškov pošiljanja takoj ko je mogoče, najkasneje pa v 14 dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe.
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, ima potrošnik pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Pri tem lahko potrošnika bremenijo le stroški iz sedmega odstavka 43d. člena tega zakona.« (1. odstavek 43č. člena ZVPot) –
Če je potrošnik blago že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne ali izroči podjetju ali osebi, ki jo podjetje pooblasti za prevzem blaga, nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po obvestilu iz prvega odstavka 43č. člena ZVPot, razen če podjetje ponudi, da samo prevzame vrnjeno blago. Šteje se, da potrošnik pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo.« (6. Odstavek 43d. člena ZVPot)
Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov. (3. odstavek 43d. člen ZVPot)
Pravico do vračila kupnine v primeru uveljavljanja garancije in stvarnih napak natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov (neuradno prečiščeno besedilo)
Način obvestila o odstopu potrošnika (b43d. člen ZVPot) – Obrazec, dočen v pravilniku o obrazcih v zvezi z uveljavljanjem pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov (uradni slit RS, št. 43/2014)
Dobavni rok in pošiljanje
Za izdelke na zalogi je dobava blaga 3-5 delovnih dni, v ostalih primerih pa do 14 dni. Za izdelke, ki jih nimamo na zalogi, ne moremo garantirati roka dobave. V primeru daljšega dobavnega roka vas bomo o dobavnem roku obvestili po elektronski pošti ali pa po telefonu. Za pošiljanje naročenega blaga uporabljamo hitro pošto različnih ponudnikov.
Plačila, cene in veljavnost ponudbe
Plačila, med katerimi lahko izberete so plačilo z gotovino v naši poslovalnici v Medvodah, plačilo po predračunu na račun podjetja Trgovina BAI d.o.o. SI 56 1910 0001 0203 290. Prav tako lahko plačate po povzetju, ko vam kurirska služba dostavi izdelek na vaš dom. V primeru, da vas kurir hitre pošte ne dobi na domačem naslovu vam pusti obvestilo v hišnem nabiralniku z navodili za prevzem.
Pri nakupu veljajo cene v trenutku potrditve naročila. Vse cene vključujejo DDV. Cene v spletni prodajalni se lahko spremenijo brez predhodega obvestila.”Redna cena” pomeni znesek nakupa izdelka, katerega plačate, če se v spletno trgovino ne registrirate. Če bi hoteli kupiti produkt in se v spletni trgovini ne želite registrirati, nas za naročilo pokličite na telefon 01 361 21 14 ali pošljite elektronsko sporočilo na prodaja@trgovina-bai.si.
Veljavnost ponudbe za plačilo po predračunu za naročeno blago je 3 delovne dni.
Slike so lahko samo simbolične in ne odražajo vedno v celoti dejanskega stanja.
Pregled naročil in cene dostave
Ko uporabnik izbere izdelek ali izdelke in s potrdilom na gumbe “Dodaj v Košarico” ter preko “Na blagajno” odda naročilo, mu spletna prodajalna samodejno “generira – ustvari” in pošlje elektronsko pošto s podrobnostmi naročila (izdelki, cene, količine, uporabnikovi podatki …). V nadaljevanju se postopek naročila deli na tri dele, ki so sledeči:
- NAROČILO SPREJETO
Po uspešni oddaji naročila, kupec prejme obvestilo po elektronski pošti, da je naročilo sprejeto in čaka na obdelavo.
- NAROČILO POTRJENO
Ponudnik v največ 48 urah od prevzema naročila pregleda, preveri dobavljivost in naročilo potrdi oziroma z razlogom zavrne. Ponudnik si pridržuje pravico, da po potrebi pokliče kupca na njegovo kontaktno telefonsko številko. Pogodba o nakupu naročenih artiklov med uporabnikom in ponudnikom je nepreklicno sklenjena, ko kupec prejme potrdilo na elektronski naslov(e-mail).
- NAROČILO ZAKLJUČENO IN POSLANO
Ponudnik v obljubljenem roku blago zapakira, odpošlje in o tem po elektronski pošti obvesti kupca. V tem delu je uporabnik obveščen o roku in načinu dostave. Ponudnik v omenjenem elektronskem sporočilu pouči kupca tudi o roku in načinu dostave, o politiki vračanja blaga, kam se lahko obrne v primeru zamude pri dostavi in kam se lahko obrne v primeru pritožbe.
Stroški dostave se obračunavajo po sledečih kriterijih
- 4,99 € za vsa naročila za dostavo po Republiki Sloveniji.
Dostava naročenih izdelkov v delovnem tednu od ponedeljka do petka je takšna kot je razvidno ob izdelku in poštnih sporočilih NAROČILO POTRJENO in NAROČILO ZAKLJUČENO IN POSLANO.
Arhiviranje pogodb in pritožbe
Pogodba, ki jo skleneta ponudnik in uporabnik je trajno shranjena pri podjetju Trgovina BAI d.o.o., Medvoška cesta 3, 1215 Medvode.
Reklamna elektronska sporočila morajo vsebovati naslednje sestavine:
- jasno in nedvoumno morajo biti označena kot reklamna sporočila
- pošiljatelj mora biti jasno razviden
- različne akcije, promocije in druge tržne tehnike, morajo biti označene kot takšne. Prav tako morajo biti jasno določeni udeležbe v njih.
- željo uporabnika, da ne prejemajo reklamnih sporočil, je potrebno spoštovat
Ponudnik spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. Ponudnik mora postaviti učinkovit sistem obravnavanja pritožb in določiti osebo, s katero se, v primeru težav, kupec lahko poveže telefonsko ali po elektronski pošti. Postopek za oddajo pritožb mora biti na voljo na spletnih straneh, enostaven za uporabo in zaupen. Ponudnik mora v petih delovnih dneh potrditi, da je prejel pritožbo, sporočiti kupcu, kako dolgo jo bo obravnaval in ga vseskozi obveščati o poteku postopka. Ponudnik se zaveda, da je bistvena značilnost potrošniškega spora, vsaj kar zadeva sodno reševanje, njegova nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in stroški, ki nastanejo pri reševanju samega spora. To je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato se ponudnik prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
Za morebitne spore je pristojno sodišče v Ljubljani.
Seznanitev z odgovornostjo za stvarne napake 37.člen-39.člen ZVPot:
Kdaj je napaka stvarna? Kadar:
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana
- artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
- je prodajalec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Kako se preverja primernost artikla?
Preverja se z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oziroma navedbami na samem artiklu.
Kako se stvarno napako uveljavi?
Kupec nas mora o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te obvestiti v zakonsko določenem roku in nam hkrati omogočiti pregled artikla. Obrazec za prijavo stvarne napake se nahaja na tem linku tu (https://www.trgovina-bai.si/wp-content/uploads/2020/10/obrazec-za-uveljavitev-stvarne-napake.pdf). Registracija ni potrebna.
Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov.